• Uw partner op het gebied van vastgoed

VvE beheer Arnhem

Een complex moet altijd in goede staat zijn. Dit is niet alleen belangrijk voor het aanzicht, maar ook voor de waarde van het pand. Daarnaast is het ook nog wettelijk verplicht om dit goed bij te houden. Een goed gebouwbeheer vereist tijd, expertise en aandacht. Heeft u daar zelf geen tijd voor? Dan helpt Curo Vastgoed u graag! Wij bieden u graag op maat VvE beheer in Arnhem!

Afspraak maken

 



Ervaring en kennis van onze vastgoedexperts

Door onze jarenlange ervaring hebben wij inmiddels veel kennis opgebouwd. Wij hebben kennis van zaken en weten alles op gebied van techniek en financiën. Wij kenmerken ons door transparantie, deskundigheid en onafhankelijkheid. U heeft een vaste VvE manager, waardoor de lijnen kort zijn. Wat u krijgt bij Curo Vastgoed:

  • Beveiligd en AVG-proof portaal voor eigenaars, 24 uur per dag bereikbaar.
  • Separaat bestuurdersportaal.
  • Portaal kascontrolecommissie waar alle financiële gegevens zichtbaar zijn.
  • Compleet en vakbekwaam team van VvE manager, technisch medewerkers en financiële medewerkers tot uw beschikking.

Adviseren bestuurlijke werkzaamheden

  • Organiseren, bijwonen en notuleren van de jaarlijkse algemene ledenvergadering.
  • Het verzorgen van alle correspondentie van de VvE zoals uitnodigingen, de agenda, notulen, maar ook de zakelijke correspondentie naar derden.
  • Adviseren ten aanzien van de naleving van de bepalingen uit de splitsingsakte, huishoudelijk reglement en op de uitvoering van besluiten van de vergadering van eigenaars.
  • Schades van A tot Z afhandelen.
  • Bijhouden van eigenarenadministratie en eventuele mutaties.
  • Eigenaren informeren over zaken zoals het appartementsrecht.
  • Archiefbeheer.

Technische werkzaamheden

  • Klein noodzakelijk onderhoud laten uitvoeren (tot afgesproken mandaatbedrag).
  • Storingsservice 24 uur per dag beschikbaar voor storingen en spoedeisend onderhoud.
  • Offertes opvragen en hierover adviseren, voor klein en groot onderhoud.
  • Werkzaamheden t.b.v. (groot) onderhoud uitbesteden, begeleiden en vervolgens bouwkundig en installatietechnisch controleren.
  • Jaarlijks een technische inspectie van uw complex met rapportage.
  • Jaarlijks actualiseren van het meerjarenonderhoudsplan.
  • Afsluiten van onderhoudsovereenkomsten voor de gemeenschappelijke installaties en voorzieningen van het complex.

Financiële werkzaamheden

  • Opstellen jaarstukken over het afgelopen boekjaar (zoals de exploitatierekening en balans) onder toezicht van onze Controller.
  • Digitaal aanleveren jaarstukken en nadere benodigde informatie aan de kascontrolecommissie verstrekken.
  • Jaarlijks opstellen van een begrotingsvoorstel met de daarbij behorende maandelijks verschuldigde VvE-bijdrage.
  • Indien nodig het berekenen van een extra éénmalige VvE-bijdrage voor een uitzonderlijke uitgave.
  • Administreren en indien nodig herinneren cq aanmanen van verschuldigde VvE-bijdrage appartementseigenaren.
  • Uit handen geven en begeleiden van incassoprocedures.
  • Voeren van de volledige dagelijkse financiële administratie en het administreren van bankrekening(en) op naam van de VvE.
  • Het betalen van de facturen voor de gemeenschappelijke kosten.
  • Het ten behoeve van een notaris opstellen van de VvE-verklaring voor appartementen die in eigendom worden overgedragen.
  • Servicekosten afrekening opmaken (indien dit gezamenlijk is).
  • Bepalen van de wettelijke dotatie aan het reservefonds aan de hand van de meerjarenonderhoudsplan en bijbehorende liquiditeitsprognose.

De kosten van VvE beheer in Arnhem

Bent u benieuwd naar de kosten van het uitbesteden van VvE beheer? U kunt zich door ons enkel laten adviseren inzake bestuurlijke werkzaamheden, maar u kunt uw pakket eveneens uitbreiden met verschillende financiële en technische diensten. De tarieven van VvE beheer verschillen per dienst, we maken dan ook graag een offerte op maat voor u.

 

Advies nodig?

Al deze diensten kunt u per onderdeel of in combinatie bij ons afnemen. Daarnaast zijn de vastgoedspecialisten van Curo Vastgoed ook beschikbaar voor additioneel advies of begeleiding bij niet genoemde werkzaamheden. Voorbeelden van aanvullende werkzaamheden die niet tot de standaard dienstverlening behoren:

  • Het organiseren en bijwonen van extra vergaderingen van eigenaars.
  • Opstellen meerjarenonderhoudsplan (MJOP).
  • Opstellen huishoudelijk reglement.
  • Het begeleiden van het laten aanpassen van de Splitsingsakte.
  • Het jaarlijks afrekenen van de collectieve stookkosten op basis van de opgave van het meetbedrijf.
  • Het verzorgen van subsidie aanvragen door derden.
  • Het verstrekken van tussentijdse financiële informatie en/of rapportage aan bestuur en/of eigenaren.

Advies nodig? Onze vastgoedexperts kunnen u op elk gebied helpen. Wij beantwoorden graag uw vragen of voorzien u van een offerte op maat.

Goede kwaliteit gunstig inkopen, inzicht in de financiële situatie en beheersbaarheid van kosten, dat is waar wij dagelijks mee bezig zijn. Voor onze opdrachtgevers én voor de huurders van de panden pakt dit positief uit.

Ivonne Driessen