Bij een vastgoedportefeuille komt meer kijken dan alleen het onderhoud van het vastgoed, ook de administratie en alle financiën moeten goed geregeld zijn. Dit is een tijdrovende bezigheid die u niet zelf hoeft te doen. Besteed het uit aan een professionele vastgoedbeheerder en u heeft er geen omkijken meer naar terwijl u wel zeker weet dat uw vastgoed in goede handen is.
Administratief en financieel vastgoedbeheer bestaat, vanzelfsprekend, uit alle administratieve en financiële werkzaamheden die nodig zijn voor het optimale beheer van uw vastgoed. Wij regelen dit voor onze opdrachtgevers waarbij zij altijd precies weten wat de stand van zaken is.
Bij Curo Vastgoed werken we daarvoor met een speciaal voor het vastgoed ontwikkeld CRM-systeem. Hierin wordt alles bijgehouden; administratie, facturatie, afrekeningen van bijvoorbeeld de servicekosten, incasso’s en veel meer. Als vastgoedeigenaar heeft u via dit systeem real-time inzicht. Daarnaast krijgt u van ons maandelijks een rapportage met financiële verantwoording inclusief de huurafrekening. Zo bent u altijd op de hoogte zonder dat het u tijd of moeite kost.
Bij dit vastgoedbeheer hoort ook alles wat nodig is om de financiële en administratieve kant van de verhuur te organiseren. Dat begint met het registreren van de gegevens van de huurders en het opmaken van de huurovereenkomsten tot en met het innen van de huren of het regelen van de incasso’s als een huurder in gebreke blijft. Ook als de huur wordt opgezegd, regelen wij alle daarbij behorende zaken zoals de eindafrekening en de inspectie bij oplevering.
In het geval van huurachterstanden is het belangrijk dat hier zo snel mogelijk actie op wordt ondernomen. Daarom houden wij met een effectief debiteurentraject de facturatie en betalingen scherp in de gaten. Betaalt een huurder niet op tijd, dan wordt automatisch een herinnering verzonden. Is dat niet voldoende, dan gaan we over tot aanmanen waarbij we ook de WIK-brief verzorgen. Het complete incassotraject wordt zorgvuldig en tijdig ingezet.
De administratieve kant van het vastgoedbeheer bestaat uit onder andere het regelen van de jaarlijkse huurverhoging. Dit bestaat uit het doorgeven van de jaarlijkse indexering en dat doorberekenen aan de huurders. De ontvangst van de huurinkomsten kan rechtstreeks naar uw rekening gaan maar dit kan ook via een stichting derdengelden waardoor de inkomsten zijn geborgd.
Net als bij het technisch vastgoedbeheer nemen we ook voor de administratieve en financiële zaken van uw vastgoed de regierol op ons. Wij zijn het aanspreekpunt voor uw huurders. Met vragen over de facturatie, huurverhogingen of servicekosten komen ze naar ons. Uw huurders hebben zo het gemak van één servicepunt terwijl u tijdswinst boekt en gelijktijdig een goede, betrouwbare verhuurder bent.
Het administratief en financieel vastgoedbeheer bestaat uit onder andere:
Curo Vastgoed is een ervaren, professionele vastgoedbeheerder. Voor onze opdrachtgevers beheren wij de vastgoedportefeuilles alsof het ons eigen vastgoed betreft; zorgvuldig, efficiënt maar vooral ook met oog voor detail. Kiest u daar ook voor, dan weet u zeker dat het goed geregeld wordt zonder dat u daar de tijd, mensen of ervaring voor nodig heeft. Wilt u hier meer over weten? Vraag het ons gerust. We leren u graag kennen!