• Uw partner op het gebied van vastgoed
  • Uw partner op het gebied van vastgoed
  • Uw partner op het gebied van vastgoed
  • Uw partner op het gebied van vastgoed

vvE beheer Utrecht

Heeft u vastgoed in Utrecht? Besteed dan VvE uit aan experts. Met professioneel VvE beheer blijft een complex in goede staat. Dat is niet alleen een wettelijke verplichting, maar het zorgt ook voor waarde behoud van het pand in de toekomst. Daarnaast is klanttevredenheid ook belangrijk, en met het goed onderhouden van een complex, voorziet u de huurder van woongenot. Goed gebouwbeheer vraagt om expertise, tijd en aandacht. Wij snappen dat u die tijd en expertise niet of maar gedeeltelijk heeft. Gelukkig kunnen wij u daarin helpen!

Afspraak maken



bestuur VvE uitbesteden aan vastgoedspecialisten Utrecht

Professioneel VvE-management is essentieel. Onze experts zijn specialist in vastgoedbeheer en we bezitten brede, technische en financiële kennis. Deze kennis, gecombineerd met ruime ervaring, maakt dat we voor u professioneel VvE-management in Utrecht kunnen verzorgen. Wij zijn transparant, deskundig en onafhankelijk. Waarom u zaken met ons zou moeten doen?

  • wij bieden beveilig en AVG-proof portaal voor eigenaars aan;
  • we zijn 24 uur per dag bereikbaar;
  • we bieden een onafhankelijk bestuurdersplatform;
  • alle financiële gegevens in één overzicht op portaal kascontrolecommissie;
  • via ons krijgt u een compleet en vakbekwaam team van een VvE manager, medewerkers en financiële medewerkers tot uw beschikking.

VvE beheer bestaat dus uit bestuurlijke werkzaamheden, financiële taken en technische werkzaamheden. Deze drie aspecten komen bijeen als u Curo Vastgoed uw VvE in Uterecht laat beheren. 

bestuurlijke werkzaamheden

Om u te ondersteunen in bestuurlijke werkzaamheden, zetten wij onze experts in. Zij zijn goed in het afhandelen van schades, het bijhouden van administratie en het organiseren en notuleren van vergaderingen. Een greep uit bestuurlijke werkzaamheden die u uit handen kunt geven:

  • bijwonen van de jaarlijkse ALV;
  • het verzorgen van correspondentie van VvE, zoals uitnodigingen, agenda, notulen en zakelijke communicatie naar derden;
  • advies geven omtrent de naleving van bepalingen uit splitsingsakte en huishoudelijke reglement;
  • de uitvoering van besluiten van VvE;
  • eigenaren informeren over zaken zoals het appartementsrecht;
  • archiefbeheer.

Financiële werkzaamheden

Financieel ondersteunen we u uiteraard ook. VvE beheer vraagt namelijk om kwaliteit, vakkennis, betrouwbaarheid, kwaliteit en veel tijd. Het opstellen van jaarstukken over het afgelopen boekjaar zal gebeuren onder toezicht van een controller, daarnaast leveren we benodigde jaarstukken en nadere informatie digitaal aan bij de kascontrolecommissie. Voor het administreren, herinneren en aanmanen van de VvE bijdrage van appartement eigenaren, draaien wij onze handen ook niet om. En verder...

  • stellen we een jaarlijks begrotingsvoorstel op met behorende maandelijks verschuldigde VvE-bijdrage.
  • berekenen we, indien nodig, een extra eenmalige VvE-bijdrage voor een uitzonderlijke uitgave.
  • begeleiden we incassoprocedures.
  • doen we de dagelijkse financiele administratie
  • administreren we bankrekeningen op naam van de VvE
  • betalen we uw facturen voor gemeenschappelijke kosten
  • stellen we een VvE-verklaring op ten behoeve van een notaris voor appartementen die in eigendom worden overgedragen.
  • opmaken afrekening van servicekosten
  • aan de hand van het meerjarenonderhoudsplan en bijbehorende liquiditeitsprognose de wettelijke donatie aan het reservefonds bepalen.

Technische werkzaamheden

Goed onderhoud kan niet gebeuren zonder technische werkzaamheden. Onze technische medewerkers verzorgen voor u de storingsservice die 24 uur per dag beschikbaar is voor storingen en spoedeisend onderhoud, maar ook actualiseren ze jaarlijkes het meerjarenonderhoudsplan en voeren ze een jaarlijkse inspectie uit van uw complex, waar een nette rapportage uit voortkomt. Ook nemen we u de volgende zaken uit handen:

  • het laten uitvoeren van klein noodzakelijk onderhoud tot afgesproken maandbedrag;
  • opvragen en adviseren voor en over klein en groot onderhoud;
  • werkzaamheden voor groot onderhoud uitbesteden en begeleiden;
  • uitbesteedde werkzaamheden bouwkundig en installatietechnisch controleren;
  • het afsluiten van onderhoudsovereenkomsten voor gemeenschappelijke installaties en voorzieningen van het complex.

wat zijn de kosten voor VvE beheer Utrecht?

Bent u op zoek naar een VvE beheerder in Utrecht? Dan helpen we u graag. Alleen kunnen we u niet gelijk de kosten vertellen. De kosten hangen namelijk af van de werkwijze en verschillende diensten die wij hierin aanbieden. Wat wilt u dat wij u uit handen nemen en hoeveel tijd mag dit kosten? Voor een prijsindicatie kunt u een offerte bij ons opvragen, zodat we een kostenoverzicht op maat voor u kunnen maken.

vvE begeleiding op maat in Utrecht?

Per onderdeel (bestuurlijk, financieel of technisch) kunt u bepalen of u die bij ons afneemt, of gaat u voor het volledige pakket? Onze vastgoedspecialisten zijn ook beschikbaar voor additioneel advies of begeleiding bij niet genoemde werkzaamheden. Dat kan het volgende zijn:

  • het opstellen van een huishoudelijke reglement;
  • het begeleiden en aanpassen van splitsingsakte;
  • het jaarlijks afrekenen van de collectieve stookkosten op basis van de opgave van het meetbedrijf;
  • het verzorgen van subsidieaanvragen door derden;
  • het verstrekken van tussnetijdse en financiële informatie en/of rapportage aan bestuur en/of eigenaren.

U heeft nu een indruk van wat we voor u kunnen betekenen als het gaat om VvE beheer in Utrecht. Wilt u een aanbod op maat? Laat het ons dan weten. We bespreken graag uw wensen en bieden een offerte op maat.

Vastgoed moet uiteraard renderen. Daarom kijken wij nu al naar de kosten en risico’s van later en brengen we de verwachte opbrengsten in kaart. Zo beheren we het vastgoed efficiënt tegen een optimale kostenbeheersing.

Marthijn Weijermars