• Uw partner op het gebied van vastgoed
  • Uw partner op het gebied van vastgoed
  • Uw partner op het gebied van vastgoed
  • Uw partner op het gebied van vastgoed

vvE beheer Meppel

U heeft een appartement(encomplex) in Meppel gekocht? Dan bent u gelijk lid van de Vereniging van Eigenaars (VvE). Deze vereniging beslist wat er kan en mag in het appartement(encomplex). Het onderhouden van uw vastgoed is wettelijk verplicht, maar daar stopt VvE niet. U moet ook nadenken over de rechten en plichten van de eigenaren en eventuele verhuur. Daarnaast moet alle administratie rondom uw appartement(en) helemaal compleet zijn en juist. Goed gebouwbeheer vraagt om expertise op financieel, bestuurlijk en technisch gebied, maar ook om tijd en aandacht. Gelukkig mag u daarin hulp vragen van onder andere Curo Vastgoed. Wij hebben VvE experts in dienst die u graag te woord staan en ondersteunen in alle aspecten rondom VvE beheer voor uw vastgoed in Meppel.

Afspraak maken

 

bestuur VvE uitbesteden aan Curo vastgoedspecialisten Meppel

Het bestuur van VvE wordt gevormd door één of meer personen en wordt benoemd in de VvE vergadering, maar dit bestuur mag ook extern zijn. Dat betekent dat het uitbesteed mag worden aan Curo Vastgoed. Onze experts beheren dagelijks vele verschillende VvE's. Professioneel VvE-management is essentieel. Wij zijn open in de communicatie, hebben ruime ervaring, zijn deskundig en een onafhankelijke partij. De voordelen van het uitbesteden van VvE beheer via Curo Vastgoed zijn:

  • wij bieden een beveiligd en AVG-proof portaal voor eigenaars aan;
  • we zijn 24/7 bereikbaar;
  • we bieden een onafhankelijk bestuurdersplatform;
  • alle financiële gegevens in één overzicht op portaal kascontrolecommissie;
  • via ons krijgt u een compleet en vakbekwaam team van een VvE manager, medewerkers en financiële medewerkers tot uw beschikking.


Een VvE beheerder heeft te maken met bestuurlijke werkzaamheden, financiële taken en technische werkzaamheden. Deze drie werkzaamheden neemt Curo Vastgoed u graag uit handen.

bestuurlijke werkzaamheden Meppel

Onder bestuurlijke werkzaamheden vallen onder andere de correspondentie en communicatie met derden, het bijhouden van administratie en het bijwonen, organiseren en notuleren van vergaderingen. Daarnaast adviseren we u graag omtent de naleving van bepalingen uit de splitsingsakte en het huishoudelijk reglement. Een greep uit bestuurlijke werkzaamheden die u uit handen kunt geven:

  • de uitvoering van besluiten van VvE;
  • eigenaren informeren over zaken zoals het appartementsrecht;
  • archiefbeheer.

financiële werkzaamheden Meppel

De financiële werkzaamheden van VvE beheer is niet voor iedereen weggelegd. Deze werkzaamheden moeten benaderd worden met kennis en betrouwbaarheid. Daar moet u tijd voor vrij maken, want er moet kwaliteit geleverd worden als het gaat om het aandragen van jaarstukken bijvoorbeeld. Curo Vastgoed heeft verschillende experts in dienst die u deze zaken uit handen kan nemen. Zij stellen een jaarlijks begrotingsvoorstel op, inclusief bijbehorende maandelijks verschuldigde VvE bijdrage en indien nodig, berekenen ze een extra eenmalige VvE-bijdrage voor een uitzonderlijke uitgave. Daarnaast doen we ook gewoon dagelijkse financiële administratie, betalen we facturen voor gemeenschappelijke kosten en begeleiden we incassoprocedures. En verder...

 

  • stellen we jaarstukken op over het afgelopen boekjaar onder toezicht van een controller;
  • leveren we benodigde informatie en jaarstukken digitaal aan bij kascontrolecommissie;.
  • administreren, herinneren en manen we de VvE bijdrage van appartementseigenaren aan;.
  • administreren we bankrekeningen op naam van de VvE
  • stellen we een VvE-verklaring op ten behoeve van een notaris voor appartementen die in eigendom worden overgedragen.
  • opmaken afrekening van servicekosten
  • aan de hand van het meerjarenonderhoudsplan en bijbehorende liquiditeitsprognose de wettelijke donatie aan het reservefonds bepalen.

Technische werkzaamheden Meppel

Jaarlijks terugkomende technische werkzaamheden, die nemen we u graag uit handen. Maar ook dagelijks onderhoud regelen we voor u. Dagelijkse zaken zijn onder andere de storingsdienst, die 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar is voor storingen en spoedeisend onderhoud en het uitbesteden en begeleiden van groot onderhoud, maar ook het laten uitvoeren van klein noodzakelijk onderhoud tot het afgesproken mandbedrag. Jaarlijks actualiseren we het meerjarenonderhoudsplan en stellen we een rapport op ten behoeve van de jaarlijkse inspectie van het appartementencomplex. Daarnaast ontzorgen we in onder andere:

  • opvragen en adviseren voor en over klein en groot onderhoud;
  • uitbesteedde werkzaamheden bouwkundig en installatietechnisch controleren;
  • het afsluiten van onderhoudsovereenkomsten voor gemeenschappelijke installaties en voorzieningen van het complex.

wat zijn de kosten voor VvE beheer Meppel?

Nu vraagt u zich vast af, maar wat mogen al die diensten kosten bij Curo Vastgoed in Meppel? Helaas kunnen we u dat niet gelijk zeggen. De kosten zijn afhankelijk van uw keuze in verschillende diensten die wij aanbieden. Wat wilt u dat wij u uit handen nemen en hoeveel tijd mag dit kosten? Voor een prijsindicatie kunt u een offerte bij ons opvragen, zodat we een kostenoverzicht op maat voor u kunnen maken.

vvE begeleiding op maat in Meppel

Per onderdeel (bestuurlijk, financieel of technisch) kunt u bepalen of u die bij ons afneemt, of gaat u voor het volledige pakket? Onze vastgoedspecialisten zijn ook beschikbaar voor advies of begeleiding bij niet genoemde werkzaamheden. Denk onder andere aan:

  • het opstellen van een huishoudelijk reglement;
  • het begeleiden en aanpassen van splitsingsakte;
  • het jaarlijks afrekenen van de collectieve stookkosten op basis van de opgave van het meetbedrijf;
  • het verzorgen van subsidieaanvragen door derden;
  • het verstrekken van tussentijdse en financiële informatie en/of rapportage aan bestuur en/of eigenaren.

Maak een plan op maat voor mij

Vastgoed moet uiteraard renderen. Daarom kijken wij nu al naar de kosten en risico’s van later en brengen we de verwachte opbrengsten in kaart. Zo beheren we het vastgoed efficiënt tegen een optimale kostenbeheersing.

Marthijn Weijermars